Zaměstnancům chybí znalosti technologií, problém se s pokračující digitalizací prohlubuje
S pokračující digitalizací a adopcí moderních technologií čelí firmy rostoucímu nedostatku zaměstnanců s potřebnými technickými a analytickými...
Reagovali jste na pracovní nabídku a pozvali vás na pohovor? To znamená, že jste svým životopisem nebo motivačním dopisem zaujali. Nyní se na pohovor musíte perfektně připravit a nenechat nic náhodě. Nachystejte se na něj s naším návodem ve 3 jednoduchých krocích!
Máte pouze jednu šanci na to, abyste udělali co nejlepší dojem. Personalistovi stačí 30 vteřin. Máme pro vás několik rad, jak během nich co nejlépe zapůsobit. Podívejte se na první část přípravy na pracovní pohovor.
Získejte co nejvíce informací o společnosti (o její firemní kultuře, produktech, službách, trendech, projektech a finanční situaci). Jako zdroj důležitých informací využijte sociální sítě či internetovou stránku společnosti. Zjistěte si něco také o její konkurenci, může vám to nahrát významné body.
Náš tip: Zeptejte se i přátel a známých na sociálních sítích, zda znají někoho, kdo pracuje pro danou organizaci, abyste o ní zjistili co nejvíce.
Zkuste zjistit, kdo s vámi bude vést pracovní pohovor (jeho jméno a pozici ve společnosti). Pokud víte, kdo pohovor povede, můžete odhadnout některé otázky pohovoru a lépe se na něj připravit.
Personalista (recruiter) má za úkol určit nejvhodnější kandidáty na danou pozici a poslat je do dalšího kola. Nevhodným uchazečům oznámí, že už nepokračují do dalšího kola. Personalista se vždy ptá jen na obecné věci a jeho cílem je získat nejvíce informací o osobnosti. Většinou používá obecné a šablonovité otázky.
Pokud přejdete přes personalisty, ve druhém kole se dostanete k nadřízenému (nebo rovnou k řediteli). V tomto případě už jde o osobu, která je v oboru odborníkem. Ukažte proto vaše zkušenosti z praxe. Zajímat se ale bude také o vaše profesní dovednosti, konkrétní zkušenosti, motivaci a osobnost. A v neposlední řadě bude zjišťovat, jak řešíte různé krizové situace nebo zda zapadnete do kolektivu.
Příprava je pro váš úspěch velmi podstatná. Odpovězte si na 3 důležité otázky.
Náš tip: Nezapomeňte se také připravit na nejčastěji kladené otázky při pohovoru.
Nejlépe se na den D připravíte tím, že si projdete popis pracovní pozice a kritéria výběru. Podívejte se na povinnosti vyžadované pro danou pozici a vzpomeňte si na příklady, kdy jste takové úkoly plnili v minulosti. O svých dosavadních pracovních zkušenostech byste měli být schopní podrobně vyprávět.
Tazatelé po vás také mohou chtít, abyste prokázali své hlavní dlouholeté zkušenosti, dovednosti nebo dodali pracovní posudek od vašeho bývalého zaměstnavatele.
Náš tip: Nebojte se během pracovního pohovoru klást otázky týkající se popisu pracovního místa či společnosti. Ukážete tak svůj zájem o pracovní místo i budoucího zaměstnavatele.
Pokud jste uvedli, že ovládáte některý cizí jazyk, může se stát, že bude část rozhovoru vedena v cizím jazyce. Před pohovorem si proto ještě jednou přečtěte váš životopis či motivační dopis v angličtině nebo němčině, abyste nezapomněli cizí slovní spojení pro popis své práce.
Někdy mají lidé problém prodat se a vyzdvihnout své silné stránky. Při pohovoru je však velmi důležité uvést:
Kompletní nabídku aktuálních pozic naleznete ZDE.