Ve výrobě roste nedostatek odborníků na automatizaci
Praha 25. listopadu 2024 - Výrobní podniky pociťují rostoucí nedostatek odborníků na automatizaci a digitalizaci výrobních procesů.
Při procházení pracovních inzerátů je nejdůležitější odlišit ty seriózní od neseriózních. Nebudete tak ztrácet čas odpovídáním na irelevantní nabídky, které vás nakonec budou stát jen nervy a možná i peníze, které budete muset investovat do svého „kariérního postupu“. Podívejme se podrobně na podobu solidního inzerátu.
Ačkoliv je životopis absolventa specifický, i na něj se vztahují obecná doporučení. CV není slohové cvičení ani umělecké dílo. Buďte strukturovaní, přehlední a vyvarujte se ozdob, které odvádí pozornost. Gramatické ani pravopisné chyby do životopisu rozhodně nepatří. Ukažte životopis svým známým, možná uvidí něco, co vy nevidíte. Pokud máte životopis v cizím jazyce, požádejte o kontrolu rodilého mluvčího. V životopise nikdy nelžete, pravda dříve nebo později vyjde najevo a druhou šanci už nemusíte dostat.
Uveďte v životopise své nejvyšší dosažené vzdělání a probíhající studium včetně časové náročnosti. Prokažte zájem o daný obor, třeba uvedením tématu absolventské práce nebo školního výzkumu, kterého jste se účastnili a pochlubte se získaným oceněním ve školní nebo odborné soutěži. Zmiňte také absolvované jazykové, odborné i osobnostní kurzy a uveďte nabyté znalosti. Nezapomeňte na zajímavé školní i mimoškolní aktivity a projekty, charitativní akce, výpomoc v nadaci nebo třeba vedení dětského tábora.
Vypište všechny vaše pracovní zkušenosti. Přestože nemusí mít souvislost s poptávaným místem, pro zaměstnavatele je to signál, že již máte pracovní návyky, zodpovědnost a snahu. Pokud máte za sebou celou řadu brigád, vyberte jen ty zajímavé, relevantní a stálé. Rozhodně nezapomeňte uvést jakýkoliv dlouhodobější zahraniční pobyt, ať pracovní či studijní. Úroveň znalosti jazyka uveďte popravdě, zaměstnavatel si ji může velmi jednoduše a rychle ověřit.
Nezapomeňte, že životopis a motivační dopis nejsou to jediné, co o vás zaměstnavatel může zjistit. Stále více firem své kandidáty „lustruje“ na internetu. Zamyslete se proto, jak se prezentujete například na sociálních sítích a představte si, jak budete působit na vašeho budoucího zaměstnavatele.
CV by také mělo odpovídat vašemu profi lu na sociálních sítích – především na té profesní LinkedIn. Profi l, který máte, by měl obsahovat klíčová slova z oboru, kterému byste se chtěli věnovat. Usnadní to práci personalistům, kteří klíčová slova používají pro vyhledávání talentů.
A na závěr to nejdůležitější. Dobře zvažte, na jaké pozice se hlásíte. Nemá smysl reagovat na manažerské posty, ale nebojte se ucházet o místa, u kterých nesplňujete úplně všechny požadavky. V takovém případě to v motivačním dopise přiznejte a vysvětlete, co vás k odpovědi na inzerát vedlo.
Aktuální nabídku pozic vhodných pro absolventy naleznete ZDE.