Ve výrobě roste nedostatek odborníků na automatizaci
Praha 25. listopadu 2024 - Výrobní podniky pociťují rostoucí nedostatek odborníků na automatizaci a digitalizaci výrobních procesů.
Chystáte se na pracovní pohovor a chcete udělat ten nejlepší dojem? Ukažte, že se hodíte na nabízenou pracovní pozici a vyzařujte přesně těmi vlastnostmi, které jsou na daném místě potřebné. Jedním dílem do skládačky je bezpochyby i volba vhodné barvy oblečení.
Je barvou autority a moci. Lidé volí černou barvu oděvu nejčastěji proto, že díky ní působí štíhleji a zároveň i stylově a profesionálně. Velmi dobrý dojem udělá černá ve spojení s kvalitním materiálem a extravagantnějšími střihy.
Je ideální volbou při pracovním pohovoru, zejména pokud se ucházíte o vedoucí pozici. Člověk vypadá v šedé reprezentativně a autoritativně, zároveň však lidsky. Šedá barva nepůsobí rušivě a vždy se dá vkusně a nenuceně doplnit jinou barvou či doplňkem. U šedého oblečení se zástupce společnosti soustředí víc na to, co říkáte, než na to, co máte na sobě.
Je neutrální a hodí se téměř ke všemu. Pokud na pracovní pohovor zvolíte bílou barvu, bude z vás vyzařovat upřímnost a jednoduchost. V kombinaci s černou a šedou však můžete působit i trochu neurčitě a snad i nudně. Přesto platí, že bílou barvou nemůžete nic pokazit.
Je barvou lásky a vášně. Je to emocionálně velmi silná barva, protože stimuluje rychlejší tlukot srdce, stejně jako dýchání člověka. Červená barva působí atraktivně, ale v některých případech i agresivně či přímo dráždivě. Při formálních setkání, jakými je i pracovní pohovor, je červená barva oděvu vysloveně nevhodná.
Je zářivá, radostná, excentrická a vizuálně nadmíru přitažlivá. Žlutá je velmi složitá barva na vnímání a občas může působit až nesnesitelně, zvláště pokud je zastoupená ve velkém množství. Žlutá barva sice podporuje koncentraci, ale na pracovní pohovor se nedoporučuje.
Symbolizuje přírodu, pokoj či svěžest a lidé ji vnímají spíše optimisticky. A to navzdory tomu, že například tmavozelená barva působí mužsky, konzervativně a vyjadřuje určitou odměřenost. Ve spojení s prací a kariérou všeobecně vyvolává zelená barva dojem spolehlivosti, samostatnosti a zodpovědnosti.
Je jednou z nejoblíbenějších barev vůbec a působí velmi pozitivně ve všech odstínech. Naznačuje profesionalitu, kreativitu člověka a navozuje v lidském těle pocit pokoje. Odborníci doporučují na pohovor zvolit modrou barvu, protože symbolizuje věrnost a moc. Je však potřeba dávat si pozor na příliš světlé odstíny.
Je symbolem vznešenosti a evokuje luxus, bohatství a důmyslnost. Na pohovor se důrazně nedoporučuje, protože se chápe jako převážně ženská a romantická barva, navíc je i v přírodě zastoupená minimálně, takže občas působí uměle.
Je uklidňující zemitá barva, kterou najdeme všude ve svém okolí. Hnědá barva působí solidně a důvěryhodně. Pokud se rozhodnete zvolit hnědé odstíny oděvu při pracovním pohovoru, budete působit stabilně, spolehlivě a podpoříte dobrou komunikaci.
Už máte jasno v barvách, ale nejste si stále jistí, jaké je vhodné oblečení uchazeče o zaměstnání? Pomůže vám v tom náš článek, ve kterém se dočtete jak se správně obléct na pohovor.
Ani vhodné oblečení vám ale nezajistí 100 % úspěchu. Na pracovní pohovor musíte přijít důkladně připravení. Získejte co nejvíce informací o zaměstnavateli i osobě, která s vámi povede pohovor, znovu si promyslete přijímací kritéria a důkladně prostudujte popis inzerované pozice. Ale pozor, to stále není všechno. Získejte další tipy jak se připravit na přijímací pohovor.