Zaměstnancům chybí znalosti technologií, problém se s pokračující digitalizací prohlubuje
S pokračující digitalizací a adopcí moderních technologií čelí firmy rostoucímu nedostatku zaměstnanců s potřebnými technickými a analytickými...
Až 35 % uchazečů o zaměstnání bylo zamítnuto na základě informací, které si o něm personalista vyhledal na internetu. Přečtěte si 7 užitečných tipů, jak si získat a udržet dobré jméno na internetu.
Chystáte se na pracovní pohovor, vytvořili jste si perfektní životopis, napsali bezchybný motivační dopis, máte přichystané reference z předešlého zaměstnání a připravené odpovědi na otázky k pohovoru. Ale zkusili jste zadat své jméno do internetového vyhledávače? Mnoho zaměstnavatelů si vás totiž ještě před pohovorem proklepne na internetu.
Internet je v současnosti velkou sbírkou dat a informací a má velký vliv na vaši online reputaci. Mnoho lidí zapomíná na své "online resumé", které tvoří snadno dohledatelné informace na internetu. Pokud jste uživateli sociálních sítí, dejte si pozor, aby se vaše soukromé záznamy nevymkly vaší kontrole a zkomplikovaly jinak zcela hladký proces pracovního pohovoru.
Webové vyhledávače neukazují stejné výsledky všem lidem. Vyhledávání je přizpůsobeno vaší aktuální poloze, sociálním kontaktům nebo stránkám, které jste v minulosti navštívili. Abyste se dostali k objektivním, nepřizpůsobeným výsledkům, použijte možnost internetového prohlížeče "Private browsing" nebo "Anonymní okno".
Vygooglete své jméno dříve, než se budete ucházet o práci, abyste měli dostatek času na vytvoření pozitivního (nebo alespoň neutrálního) obsahu. V ideálním případě o vás potenciální zaměstnavatel najde množství zajímavých výsledků, jako například projekty, na kterých jste pracovali, či aktuální LinkedIn profil, který vás představí v tom nejlepším světle.
Na sociální sítě jako Facebook či Twitter nevkládejte nevhodný obsah jako například fotografie z večírků nebo jiných aktivit, o kterých byste před zaměstnavatelem raději pomlčeli. Samozřejmě, obsah můžete zpřístupnit pouze pro specifické skupiny přátel, ale někdy se stane, že poskytovatel (Facebook, Google+ apod.) změní možnosti nastavení soukromí. Účet se proto vyplatí pravidelně kontrolovat.
Z pohledu vyhledávačů mají sociální sítě jako LinkedIn, Facebook, Twitter a Google+ vysokou autoritu, díky čemuž se na první stránce vyhledávání nachází informace právě z těchto zdrojů. Pokud nesdílíte stejné jméno s nějakou známou osobností, vaše profily na těchto sítích by se měly zobrazovat na předních pozicích vyhledávačů.
Přestože se většina personalistů pravděpodobně nebude obtěžovat klikáním na další stránky vyhledávání, i ty se časem mohou propracovat do popředí po zadání relevantního klíčového slova.
Až 66 % personalistů uchazeče vyhledává prostřednictvím sociální sítě LinkedIn. Pokud chcete zvýšit své šance u pohovoru, rozhodně byste na této síti neměli chybět. Důkladně vyplňte svůj profil a použijte v něm klíčová slova, která popisují vaše aktuální zaměstnání nebo práci, po které se poohlížíte. Upravit si můžete i koncovku profilu s celým jménem (např. www.linkedin.com/in/Grafton).
Ne vždy se vám podaří nevhodný obsah spojený s vaší osobou odstranit. Pokud se ocitnete v této situaci, nedělejte si z toho těžkou hlavu. Pokud by se vás na tento obsah zeptali na pohovoru, mějte připravenou upřímnou odpověď a vysvětlení. Všichni děláme chyby, dokonce i personalisté.
Kompletní nabídku aktuálních pozic naleznete ZDE.